Strategisch advies fondsenwerving

Fondsenwerving kent veel vormen. Van het zoeken naar passende vermogensfondsen tot het werven van nalatenschappen en alles wat daartussen zit. Keuzestress? Een goed begin is het halve werk. Ik denk graag mee over de juiste strategie. Analytisch, betrokken en doelgericht.

Hulp bij werk in uitvoering

Fondsenwerving vraagt om werken met kennis van zaken. Ervaring helpt. Ik neem werk uit handen waar je zelf niet aan toe komt of de kennis niet voor in huis hebt. Effectief en efficiënt. Wel altijd in nauwe samenwerking met jullie als opdrachtgever, 

 

Liever zelf doen? Geen enkel probleem!

Laat mij je leren hoe het werkt. Want fondsenwerven is geen onmogelijk ingewikkelde toestand, maar het helpt om te weten wat er van je verwacht wordt. Daarom heb ik een zij-tak gemaakt aan Quadrifolium: Fondsenwervendoejezo  Daar leer je in een paar eenvoudige stappen hoe je zelf aan de slag kunt met het aanvragen van een donatie bij een vermogensfonds of een subsidie van gemeente, provincie of Rijksoverheid. Check het aanbod hier: Fondsenwervendoejezo

U

Fondsenscan

Nederland heeft een enorm aantal vermogensfondsen, die bereid zijn om projecten te ondersteunen. Ze staan onder andere in het Fondsenboek en er zijn betaalde online-zoekregisters waar je ze mee kunt vinden. Toch is het een vak apart om juist die fondsen te vinden, die het best matchen met jullie projecten. Met een fondsenscan bespaar je jezelf veel tijd en moeite. Je dient alleen aanvragen in bij fondsen die echt passen.

Werven van nalatenschappen

Inkomsten uit nalatenschappen: veel organisaties schrikken ervoor terug. “Gaan we dan echt aan mensen vragen om ons in hun testament te zetten?” Zo direct werkt dat natuurlijk niet. Maar mensen wijzen op de mogelijkheid om ook na hun overlijden een echt verschil te maken, dat kan heel mooi zijn. Ik leerde van Arjan van Ketel en Henk de Graaf hoe je het aanpakt. 

Bij iedere aanvraag hoort een projectplan. Maak er eens wat meer van door middel van datavisualisatie: een inzichtelijke grafiek, een fotocollage of een infographic. Daarmee maakt jouw plan een sprong van ’tekst met foto’ naar een echt projectplan. Een plan dat prettig leest. Een plan dat informatie aantrekkelijk maakt. Datavisualisatie zorgt dat in één oogopslag helder is wat je over wil brengen. Onlangs heb ik het Next Level Infographics & Praatplaten maken van Miranda Nell afgerond. Stuur gerust een berichtje als je denkt dat jouw plan wel zoiets extra’s kan gebruiken.